11 September

Den 11 September idag då. Redan tio år sedan allt det där. Usch, denna dag gör en alltid så sorgsen och jag kan fortfarande komma ihåg precis var jag var, vad jag gjorde och vad jag tänkte. Helt sjukt att det är så länge sedan. Men tio år är det redan och jag gör som de flesta andra och ägnar en tanka till alla drabbade och anhöriga. Så fruktansvärt och jag hoppas något sådant aldrig sker igen!


Men iallafall, går dagen avslutades ju jätte bra tyckte jag :) Var hos Sofie och hade filmkväll eftersom hon var barnvakt. Vi hade jätte kul och satt och pratade en massa om allt möjligt. När jag märkte att klockan blivit för mycket och jag kanske borde åka hem kom vi framtill att jag inte borde gå ensam vid den tiden. Inte Lau det här, det är ju ändå London. Så jag trängde mig ner Sofies minimala säng och sov som en stock. Riktigt nice :)

Så idag har jag inte gjort så mycket än. Åkte hem vid ungefär 11 och huset var ännu tomt. Tror dock att familjen är på ingång närsomhelst nu! Men men, har tvättat och städat och sett Prison break hela dagen och nu ska jag fixa i ordning mig för att gå ut och träffa massor av svenska au pairer. Ska bli så kul! :)

Sen är det dags för en ny vecka och det känns faktiskt ganska bra. Börjar komma in i rutinen här på riktigt nu och känner mig bara mer och mer hemma för varje dag som går. Dock är det jobbigare än jag trott och jag är helt slut på kvällarna. Kan inte förstå hur alla föräldrar orkar med allt detta varje dag. Jag menar, mitt jobb här är liksom Alex oxh Freds fritid. Dom jobbar hela dagarna sen gör dom ju mitt jobb på kvällarna. Så det har verkligen gått upp för mig hur mycket jobb det är med små barn. Men som sagt, jag gillar det iallafall. 



Har även gått runt och funderat på att kanske försöka hitta ett bra fotbollslag och iallafall prova om jag duger. Emelie har ju sin rugby nu och jag saknar faktiskt fotbollen lite. Trodde verkligen inte att jag skulle göra men det gör jag. Så ska kolla lite med Fred igen. Han håller ju på att försöka hitta ett innebandy lag åt mig men det går sådär. Inte så populärt här. Finns ett herrlag men känns inte som det bästa idén kanske.. 
Men får se vad som händer. Testa kan man ju iallafall :)

Avslutar med att lägga upp en bild jag tog igår. Fick lite smått hemlängtan när jag såg denna :) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0