Hiss/Diss


Är lite smått rastlös så här får ni en liten hiss och diss lista av mina fem veckor här i London. Enjoy!

Hiss

1. Artigheten

Artigheten här är inte bara överdriven utan också helt fantastisk. I början kunde det bli för mycket och jag kände mig nästan lite stel och oartig i jämförelse med dessa engelsmän ibland. Men nu flyger ord som please, excuse me och thank you ur mig i var och varannan mening och jag börjar passa in. Det är verkligen en skillnad mot där hemma. Vi svenskar är fan lite stela ibland.

2. East Sheen

Mitt lilla samhälle här i London är bara för mysigt och jag älskar det! Det är större än Lau (konsigt nog), men mer kompackt än Visby. Bussarna går hela tiden och samtifigt sm jag har gång avstånd till det mesta, ligger centrala London bara tjugo minuter iväg med tunnelbanan. Så placeringen här är perfekt! Ett mindre, lungt samhälle som passar mig samtidigt som jag har sjukt nära till allt det där stora!

3. En toppen familj

Självklart är jag så enormt lycklig att jag kommit till en sådan fantastisk familj! Dom är så tålmodiga med mig och låter mig göra misstagen som alla gör i början och är så underbart snälla. Det är så AMAZING!

Diss

1. Fygplanen

Asså, i början fasierades jag av flygplanen som landar över mitt hus men nu är det bara irriterande. Speciellt dom som fått för sig att landa vid fem varje morgo. Hallå? Jag försöker sova här! 

2. Hundbajs

Ja, som rubriken lyder. Det är nog bland det värsta som finns med att ha en hund. Usch, usch, usch! 

3. Heltäckningsmattorna

Ni anar inte hur jobbiga dom är att damsuga! Säger då bara det..



Hade förresten en tooppen morgon idag med killarna. Så det kändes så bra! Nu ska jag snart hämta dom i skolan och ta dom till sin extra matte. Efter det lämnar vi av Max på en playdejt på vägen och jag och Charlie ska hem och ha kul. Blir väl antagligen fotboll på bakgården om det inte regnar förstås... Just ja, det fina vädret är nu borta :( forfarande varmt men det har småregnat hela dagen. Antar att det bara är att vänja sig. :)

Alex fyller föresten 40 år imorgon också. Har nu funderat i en vacka på om jag borde köpa något. Svårt att veta tycker jag, men jag har iallafall kommit framtill att jag inte ska göra det. Jag tänkte istället baka lite svenska kanelbullar till henne imorgon eftersom hon gillar det så mycket. Bra va? Kanelbullensdag idag med så tajmingen är ju perfekt! Hoppas på att Emelie kan komma över och hjälpa mig bara :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0